- Vul het formulier van het IND in en print het uit
- Onderteken het nog niet. Dit doet u bij de gemeente
- Maak een afspraak en kom persoonlijk langs bij de gemeente
- Gaat het om garantstelling en hebt u een echtgenoot of geregistreerd partner? Dan moet ook hij/zij dit formulier tekenen aan de balie
- Voor de legalisatie van de handtekening of handtekeningen betaalt u kosten
- Stuur ingevulde formulier naar de persoon die u uitgenodigd hebt
Legalisatie handtekening
Voor een garantstelling of logiesverstrekking is een gelegaliseerde handtekening nodig. Daarbij controleert de gemeente uw identiteit en handtekening. Dit is het bewijs dat u echt diegene bent die de gevraagde handtekening zet.
Naar uw afspraak op het gemeentehuis neemt u mee:
- Ingevuld IND formulier zonder handtekening
- Legitimatiebewijs
- Een pinpas voor het betalen van de kosten voor het legaliseren van uw handtekening
Een garantiestelling of logiesverstrekking kost niets.
Voor het legaliseren van uw handtekening betaalt u 15,70 euro (tarief 2023).